Simuleringers unikke effektivitet opstår, når man tester og træner i realistiske scenarier. Realismen består ikke i, at alting ligner hverdagen 1 :1. Oplevelsen af realisme bliver skabt i forenklede scenarier, hvor deltagerne skal løse konkrete arbejdsopgaver, indenfor organisationens angivne rammer for opgaveløsning. Dvs:

 

  • Det er de involverede parter, der arbejder sammen.

 

  • Simuleringen giver deltageren reelle muligheder for at lære ny eller anderledes praksis, sammen med sine kollegaer.

 

  • Simuleringen virker som målrettet træning af specifikke færdigheder, med anvendelse af feedback og gentagelser.

 

  • Simuleringen kan bruges som en test af organisationens muligheder for at lykkes med at implementere en ny indsats.

 

 

Det har mange fået øje på. Eksempelvis:

 

  • Københavns Kommune, SUF, test af Den integrerede indsats Guldbergshave

  • Fælles Udbud og Udvikling af Telemedicin (FUT) i Danmark, simulering af GO-LIVE

  • Holbæk Kommune, Simulationstræning for Børneindsatsen – Myndighed

  • Lejre Kommune: Test og træning af flerfaglige løsninger i komplekse borgersager

  • København Kommune: Test af it-implementering CURA Go-Live

  • Aarhus Kommune: Test af it-implementering CURA Go-Live

  • Hvidovre Kommune: Test og træning af ny interprofessionel strategi “Med målet for øje”

  • Syddansk Universitet: Test af innovative undervisningsformer

Vi formidler gerne kontakt for reference.