Simuleringers unikke effektivitet opstår, når man tester og træner i realistiske scenarier. Realismen består ikke i, at alting ligner hverdagen 1 :1. Oplevelsen af realisme bliver skabt i forenklede scenarier, hvor deltagerne skal løse konkrete arbejdsopgaver, indenfor organisationens angivne rammer for opgaveløsning. Dvs:
-
Det er de involverede parter, der arbejder sammen.
-
Simuleringen giver deltageren reelle muligheder for at lære ny eller anderledes praksis, sammen med sine kollegaer.
-
Simuleringen virker som målrettet træning af specifikke færdigheder, med anvendelse af feedback og gentagelser.
-
Simuleringen kan bruges som en test af organisationens muligheder for at lykkes med at implementere en ny indsats.
Det har mange fået øje på. Eksempelvis:
-
Københavns Kommune, SUF, test af Den integrerede indsats Guldbergshave
-
Fælles Udbud og Udvikling af Telemedicin (FUT) i Danmark, simulering af GO-LIVE
-
Holbæk Kommune, Simulationstræning for Børneindsatsen – Myndighed
-
Lejre Kommune: Test og træning af flerfaglige løsninger i komplekse borgersager
-
København Kommune: Test af it-implementering CURA Go-Live
-
Aarhus Kommune: Test af it-implementering CURA Go-Live
-
Hvidovre Kommune: Test og træning af ny interprofessionel strategi “Med målet for øje”
-
Syddansk Universitet: Test af innovative undervisningsformer
Vi formidler gerne kontakt for reference.